Waarom ik liever dit doe dan bij de bank werken

Bij de bank moesten we de klanten snel achter elkaar helpen, en konden we niet stil staan als we beelden zagen dat er iets niet goed ging. Ik wil altijd graag de mens helpen, niet alleen de klant met de vraag voor de bank, maar ook als ik zie dat de klant steeds weer in het rood staat, wil ik weten wat er gebeurd, waarom, en hoe lang dit al speelt.
Of ik kan helpen.
Ik ben van mening dat als we elkaar meer zouden helpen, misschien de wereld er wat beter uit zou zien.
Vragen, of alles goed gaat, echt in gesprek gaan en luisteren naar de klant.
Liever niet gauw door naar de volgende. Ik wil de tijd nemen voor elke klant.
Slachtoffers van fraude had ik ook dagelijks aan de lijn. Dat gebeurt echt veel hoor! En grote bedragen die verdwijnen.
Verslaafden, die elke dag het saldo van hun bankrekening vergokken op internet. Alcoholverslaafden die elke dag even langs de slijter lopen voor een paar flessen drank. Maar geen geld over houden voor het eten.
Jonge gezinnen met kleine kinderen die hun baan verliezen en niet weten wat te doen om alles te kunnen betalen.
Denk aan de slachtoffers van de toeslagen affaires.
Als we op tijd aan de bel trekken en bij een professionele financiële adviseur een visite plannen, zijn we vaak op tijd om de zaken weer op orde te krijgen. Soms kost dat wat meer tijd. Elke casus is uniek, jij bent uniek!
Ik wil al mijn klanten graag goed helpen, met de tijd die ervoor nodig is. Bij de een is dat wat meer, bij de ander wat minder. Soms, als ik zie dat ik niet kan helpen (dus serieuse achterstand) kan ik de klant naar de juiste mensen verwijzen. Ik ken de wegen en ben bekend met deze contactpersonen, en ik zal je niet aan het lijntje houden of extra tijd verdoen. Mijn tijd is kostbaar die van jou ook.
Zelf heb ik ook zo een geldprobleem gehad, lang geleden, wist me geen raad meer met 2 kleine opgroeiende kids thuis. Geen vaste baan en dus geen vaste inkomsten, een hele kleine uitkering, hoe houd je dat vol? Mijn creditcard stond steeds dieper rood. Hulp bestond daar toendertijd niet. Ik kan me dus goed inleven hoe jij je voelt.
Maar ik kwam er uit!! En dat kun jij ook. En ik ga je daarbij helpen.
Als coach kan ik je op vele vlakken helpen. Niet alleen door een financieel plan op te stellen, maar ook bv tips om je beter te verkopen voor die nieuwe baan, je CV een update geven die bij de tijd hoort, of je digitale vaardigheden verbeteren. Pas geleden heb ik een vriend voorbereid voor zijn sollicitatie gesprekken voor een nieuwe hogere functie. Ook de opzet van zijn CV moesten we samen maken. Na het tweede gesprek werd hij aangenomen.
Het maakt niet uit wie je bent, of waar je vandaan komt, ook niet welke hulp je nodig hebt. Ik sta voor je klaar, met een kopje thee of koffie en een gezellig gesprek. Ook al is je Nederlands niet perfect, maakt niet uit. Ik spreek ook Engels, Spaans, Catalaans en Frans (deze laatste taal niet vloeiend meer). Ook geen probleem als je je kleine baby of kind mee moet brengen.
